Campaments digitals europeus per la inclusió de joves amb retinoblastoma

Els nens i joves afectats per malalties greus han de passar llargues temporades ingressats en hospitals o en la seva llar. Són moments durs, allunyats dels seus amics i de la rutina que els dona vida, solen caure en la depressió creant noves barreres a la seva socialització, a la seva inclusió i fins i tot a la seva recuperació.

Durant 24 mesos desenvoluparem activitats que posin en marxa els resultats d'aquest projecte, dotant d'oportunitats als joves amb retinoblastoma o altres càncers infantils per a recuperar el somriure en els seus moments més difícils. Entre elles destaquen la celebració del primer CAMPAMENT DIGITAL, INCLUSIU I TRANSNACIONAL, reunions transnacionals, activitats adaptades per a crear els resultats, de formació, d'avaluació i de seguiment. Així com activitats de difusió.

Es crearà una metodologia de campaments digitals, transnacionals i inclusius que permetin accedir als nens i joves amb malalties incapacitants, a activitats d'oci segures i adaptades, així com a una capacitació no formal que potenciï els seus valors i competències juvenils. L'estratègia inclourà:

Participants:

REDTREE MAKING PROJECTS COOP. V (València, Espanya)

Smallcodes srl (Florència, Itàlia)

Artistes du Monde for Kids (Brusel·les, Bèlgica).

Instituto de Trabajo Social y Servicios Sociales (INTRESS) (Barcelona, Espanya).

Zavod Boter (Novo Mesto, Eslovènia)

Projecte:

• Reunions mensuals virtuals  (Fundació NDU).
  • Reunió virtual amb tots els participants  (17/01/2024)
  • Reunió virtual amb tots els participants (13/03/2024)

Resultats:

1. EUROPEAN DIGITAL CAMPS FOR INCLUSION OF YOUTH WITH CANCER: A METHODOLOGICAL GUIDE (R1).
  2. FUNCAMP DIGITAL PLATFORM (R2):
    • Reunió virtual (Smallcodes, Fundació NDU) (13/12/2023).
    • Reunió virtual (Smallcodes, Fundació NDU) (21/02/2024)

Resultats:

1. RECURSOS NO FORMALS PER A LA INCLUSIÓ DE JOVES AFECTATS (R3):
    • Reunió virtual (Intress, AMK, NDU Foundation) (13/12/2023).
    • Reunió virtual (Intress, AMK, NDU Foundation) (21/02/2024).
    • Reunió virtual (Intress, AMK, NDU Foundation) (16/04/2024).
  2. CONSTITUCIÓ DE LA XARXA D’ENTITATS PER L’EDUCACIÓ NO FORMAL PER A NENS I JOVES AMB CÀNCER (R4).

Resultats:

1. R5.- CAMPANYA EN XARXES SOCIALS.
  2. R6.- MATERIALS DE DIFUSIÓ:

Reunions transnacionals:

• 22 de noviembre 2023, Tarragona.
  • Florència, 2024.
  • Bèlgica, 2025.

Comunicació:

El projecte "EUROPEAN DIGITAL CAMPS FOR THE INCLUSION OF YOUTH WITH RETINOBLASTOMA" està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut de la pàgina és responsabilitat exclusiva de la Fundació La Nineta dels Ulls i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que pugui fer-se de la informació aquí difosa.