Qui som?

El Retinoblastoma és el càncer ocular més freqüent en infants menors de 3 anys. Cada any es diagnostiquen 8.000 casos de Retinoblastoma arreu del món, 3.000 dels quals són infants que no sobreviuran.

Als països en via de desenvolupament, un percentatge molt elevat d’infants no sobreviuen. Als països desenvolupats, en què els mitjans de detecció i seguiment dels infants són avançats, el percentatge de supervivència és molt elevat, però els infants s’han de sotmetre a tractaments que, de vegades, poden ser agressius, i en alguns casos acaben comportar la pèrdua de l’ull o ulls afectats (enucleació de l’ull).

La raó de ser de la Fundació la Nineta dels Ulls i tots aquells que hi vulguin col·laborar és fer avançar la recerca i el coneixement de la malaltia i els seus tractaments per poder canviar aquestes dades i millorar la detecció, el tractament i la qualitat de vida dels infants afectats per Retinoblastoma.