Celebració del Dia Mundial de les Malalties Minoritàries

Foto: Roger March

El dia 28 de febrer fou un dia molt especial per la fundació. Com sabeu, som membres del Comité Organitzador del Dia Mundial de les Malalties Minoritàries a Catalunya i en quest marc van participar a la jornada aportant el nostre testimoni de la mà del nostre secretari, en Joan Carles Castillo, qui va poder explicar el perquè de la Fundació i el dia a dia amb el retinoblastoma.

La Jornada va començar amb la presentació a càrrec de la Iolanda Arbiol (directora de la PMM), la Dra. Carme Bertral, la Dra. Susan Web i la Sra. Cristina Montané. Acte seguit va ser el torn dels testimonis: Joan Carles Castillo, en Quim Llisorgas i l’Ariadna López; i de la ponència inaugural a càrrec de la Dra. Núria Codern i el Sr. Antoni Montserrat.

A partir de les 11h es van dur a terme les taules rodones. La primera fou d’equitat en l’accés als tractaments d’alta complexitat i la segona sobre l’equitat a les diferents etapes de la vida.

Finalment es va fer la cloenda amb l‘entrega de reconeixements, el parlaments de la Presidenta del Parlament de Catalunya, el Conseller de Sanitat i l’actuació de la Clara Olóndriz.

Per la tarda van assistir a la jornada que va tenir lloc al centre cívic el Carme de Reus, organitzada per l’equip de salut comunitària del CAP Sant Pere