Projecte de Biòpsia Líquida

El objectiu d'aquest projecte és la detecció precoç de segons càncers en pacients amb retinoblastoma hereditari.

Els pacients afectats per retinoblastoma hereditari poden patir segons càncers al llarg de la seva vida. Aquest fet provoca preocupació i malestar entre pacients i familiars, per la incertesa d'un futur a mitjà termini.

Amb aquesta investigació es podrà personalitzar el seguiment dels pacients a mitjà-llarg termini, fent servir tècniques genètiques.

Concretament, es dissenyarà un test de biòpsia líquida que, a partir d'una anàlisi de sang, permetrà detectar segons tumors de forma precoç. Es realitzarà una mostra de supervivents que proporcionarà dades clíniques i epidemiològiques sobre el risc real acumulat de les segones neoplàsies a llarg termini. Un cop caracteritzades les possibles segones neoplàsies mitjançant la seva anàlisi genòmica, es dissenyarà una eina adequada considerant tot l'espectre de tumors.

El projecte està impulsat per La Fundació La Nineta dels Ulls i liderat per Eduard Serra i Bernat Gel, investigadors del Grup de Recerca en Càncer Hereditari de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol. Hi participen investigadors clínics amb experiència en el maneig clínic de pacients amb retinoblastoma en diferents hospitals d’Espanya i Llatinoamèrica.

Financiat per la Fundació La Nineta dels Ulls amb l'ajuda de:

Fundación PortAventura

Fes click al logo per veure la notícia

Federación Española de Enfermedades Raras i Fundación FEDER

Projecte beneficiari de la "VII Convocatoria de ayudas a la investigación de Fundación Feder"

Vídeo d'agraïment a la Fundación PortAventura on expliquem resumidament el projecte:

By loading the video, you agree to YouTube's privacy policy.
Learn more

Load video