Personal especialitzat

Afrontar el càncer requereix un procés d’adaptació molt important al llarg de totes les etapes de la malaltia. En el càncer infantil, és natural que apareguin la por, la incredulitat, la culpa, l’ansietat, la incertesa i la depressió, entre d’altres. Aquests símptomes i emocions cal aprendre-les a controlar i gestionar.

És per això que a la Fundació La Nineta dels Ulls oferim a les famílies amigues de la Fundació acompanyament emocional a càrrec de la psicòloga Rosa Maria Valls Busca.

La Rosa Maria és psicòloga clínica especialitzada en el tractament de les drogodependències i en el maneig de situacions d’estrès. Ha treballat a la Creu Roja de Barcelona i a la de Roma, desenvolupant activitats de formació i teràpies orientades a la gestió de l’estrès i la resolució de conflictes en el marc de la Psicologia cognitiva.

Personalment ha viscut situacions d’acompanyament a pacients oncològics i participat en grups de suport a familiars amb nens amb diverses patologies pediàtriques.

Àmbits d’acompanyament emocional per a les famílies:

• Ajudar en la gestió de les emocions en les diferents fases de la malaltia, ensenyar a detectar-les, acceptar-les i afrontar-les per preservar el màxim la salut emocional.
  • Desculpabilitzar als pares sobre les causes de la malaltia i de la detecció, de vegades tardana, del retinoblastoma. Així com la creació d’un entorn de confiança que permeti expressar sentiments i dubtes que apareixeran després del xoc inicial.
  • Ajudar a comunicar el diagnòstic de retinoblastoma al fill/a afectat amb estratègies adequades a la seva edat, així com preparar-se per respondre possibles preguntes.
  • Informar i involucrar la resta d’integrants de la família, el que facilitarà l’acceptació dels canvis en la dinàmica familiar que el tractament comportarà.
  • Donar suport a l’adhesió i adaptació al tractament.
  • Afavorir la normalització de la vida i la integració social de la família.
  • Aprendre a afrontar els períodes d’incertesa en l’espera de resultats i les possibles recaigudes de la malaltia.

Contacte: info@fundaciolaninetadelsulls.org

El diagnòstic de càncer té unes repercussions molt importants en l’àmbit familiar que generen una forta reestructuració i un canvi en les rutines familiars. Les estades a l’hospital, les constants visites i controls i els desplaçaments, molts cops allunyats del lloc de residència habitual, poden acabar generant problemes en l’àmbit laboral dels progenitors de la nena o nen afectats per la malaltia. Això fa que la situació es torni, si cap, encara més complicada.

A la Fundació La Nineta dels Ulls oferim a les famílies amigues de la Fundació orientació jurídica i laboral a càrrec de l’advocada Elisenda Villares Vilella.

L’Elisenda és Graduada en Dret. Ha cursat un Màster d’Advocacia i Pràctica Jurídica, i un Màster en Dret del Treball i Seguretat Social. Té l’especialització lletrada en violència de gènere. També és Advocada col·legiada de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Tarragona.

Contacte: info@fundaciolaninetadelsulls.org