2a trobada de pacients, famílies i experts en retinoblastoma

El cap de setmana del 21 al 23 d’octubre va tenir lloc a Prades (Tarragona), la segona trobada de pacients, famílies i experts en retinoblastoma que organitza la Fundació. La trobada va reunir més de 70 persones que van poder compartir un cap de setmana ple d’activitats i xerrades.

El dissabte al matí van tenir lloc diferents xerrades:

• La Dra. Agustina Sirgo, psiconcòloga de l’Hospital Sant Joan de Reus, va parlar d’aspectes molt importants de l’evolució i concretament dels més petits.
  • La Dra. Genoveva Correa (oncòloga pediàtrica) va explicar la importància de la detecció precoç de segons tumors.
  • El Dr. Eduard Serra i el Dr. Bernat Gel (investigadors) van presentar el projecte de biòpsia líquida que impulsa la Fundació.
  • El Dr. Jaume Català (oftalmòleg) va parlar de la importància de la detecció precoç del retinoblastoma.
  • El Dr. Xavier Gironés (informatic) va presentar el projecte d’aplicació per a la detecció precoç del retinoblastoma.

Les xerrades van continuar amb una taula rodona, on famílies i pacients van poder resoldre tots els dubtes. El dissabte a la tarda, Gemma Neri va realitzar diferents xerrades i activitats d’Educació emocional i durant tot el dia els més petits van fer activitats amb el Centre Educa’ns. Finalment, diumenge es van realitzar activitats amb les famílies que van permetre compartir experiències i moltes emocions.

Pots veure més aquí.